02 marca 2015

MCA CENTENAIRE


MCA CENTENAIRE ( Made in Italy )
Szczerze mówią jeszcze nigdy tego modelu nie widziałem, no i o tym samochodzie nie słyszałem. No i Cieszę się że mam go teraz w swojej kolekcji ;).


Opracowaniem samochodu zajęło się Monte Carlo Automobile, które w 1983 roku założył Fulvio Maria Ballabio, kierowca wyścigowy i inżynier w jednej osobie (Formuła 1, IndyCar, Le Mans). Włochowi towarzyszyło kilku innych specjalistów z korzeniami w Formule 1, w tym część załogi Alfy Romeo. Podwozie i karoserię auta wykonano w większość z włókien węglowych i kevlaru, co na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych było zupełną nowością. Nadwozie zaprojektowało włoskie studio Castagna.


Centenaire było zasilane silnikiem V12, który po sąsiedzku dostarczało Lamborghini, pewne jego 455 KM. Dla MCA to było stanowczo za mało. Po instalacji turbosprężarek jednostka produkowała aż 720 koni mechanicznych (był to najmocniejszy samochód drogowy w tamtym czasie). Napęd na tylne koła przekazywała 5-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Prędkość maksymalna miała sięgać aż 350 km/h.

4 komentarze:

  1. witam , mam pare modeli bburago w skali 1;43 na sprzedaz , zarowno te włoskie jak i chinskie , pochodza z mojej dawnej kolekcji ktora postanowilem zlikwidowac , jesli jest Pan zainteresowany prosze o kontakt mailowy
    rafi23@autograf.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na mój blog
    przemkapasja.blogspot.com
    Pozdrawiam
    Czy coś nowego kupiłeś?

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie zaraz wrzucę 2 modele które dziś nabyłem i te których jeszcze nie zdążyłem wrzucić.

    OdpowiedzUsuń