19 października 2015

Porsche 959


Porsche 959 1/24


Porsche 959 − sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986 – 1989. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych drugaturbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 litra silnik rozwijał moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego pojazdu Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935[potrzebne źródło]. Później użyto go także w modelu Porsche 962, w którym osiągał moc ponad 700 KM. Pojazd miał ponadprzeciętne osiągi - 3,6 s do 100 km/h i prędkość maksymalną 300 km/h. Razem z modelem F40 firmy Ferrari zapoczątkował erę superszybkich samochodów osobowych. Pojawiła się także wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami. Samochód ten nie był sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych do 1999 roku, ponieważ firma Porsche odmówiła dostarczenia 4 egzemplarzy modelu do przeprowadzenia testów zderzeniowych.

Silnik

  • B6 2,8 l (2849 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC, turbodoładowany
  • Układ zasilania: wtrysk Bosch Motronic
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 95,00 mm × 67,00 mm
  • Stopień sprężania: 8,3:1
  • Moc maksymalna: 451 KM (331 kW) przy 6500 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 N•m przy 5000 obr/min

Osiągi

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,7 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 8,3 s
  • Czas przejazdu pierwszych 400 m: 11,8 s
  • Czas przejazdu pierwszego kilometra: 20,6 s
  • Prędkość maksymalna: 317 km/h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz